آمينو اسيدهاي مکمل
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

آمينو اسيدهاي مکمل

اسيد آمينه ها همانگونه که در مقالات قبلي نيز به کرات اشاره کرده ايم بلوک هاي سازنده عضلات و اجزاي تشکيل دهنده پروتئين ها بوده و به طور طبيعي در غذاهاي مصرف شده توسط آدمي نيز يافت مي شود.
دو دسته عمده از اسيد آمينه ها وجود دارد که به اسيد آمينه هاي ضروري و اسيدهاي آمينه غير ضروري معروف شده اند. بدن شما به طور طبيعي قادر به تهيه اسيد آمينه هاي غير ضروري در داخل بدن بوده و نياز چنداني به دريافت آنها از منبع تغذيه ندارد. اسيدهاي آمينه ضروري نيز اسيد آمينه هايي هستند که آدمي حتما بايد آنها را از طريق رژيم روزانه غذايي دريافت کند چرا که بدن به خودي خود قادر به تهيه اين مواد در درون خود نيست.
به دليل اينکه ورزشکاران نياز به مصرف حجم زيادي از اسيد آمينه ها داشته و در وعده غذايي پس از تمرين نيز بايد مقادير زيادي از اين مواد را به بدن خود برسانند، کمپاني هاي مکمل سازي اقدام به تهيه و توليد مکمل هاي حاوي اين مواد کرده و آنها را با نام هاي تجارتي گوناگون به بازار مکمل عرضه کرده اند. اين مکمل ها از نظر مکانيسم اثر عموما شبيه به هم بوده و در اصول و در کليات تفاوت هاي چنداني باهم ندارند. استفاده از تمامي آنها مخصوصا در دوره هاي حجم و در وعده هاي غذايي پس از تمرين مفيد و موثرتشخيص داده شده است.

در اين مقاله به تعدادي از اين ترکيبات و فرآورده ها اشاره کرده و اين مهم را نيز براي چندمين بار يادآوري مي کنيم که ما تنها به عنوان مثال تعدادي از اين مکمل ها را در اين ستون تشريح مي کنيم و اين هرگز به معني برتري داشتن مکمل هاي توضيح داده شده در اين ستون نسبت به ديگر مکمل ها يا نسبت به مکمل هاي توليدي ديگر کمپاني ها نخواهد بود. در خريد مکمل ها از اصل بودن آنها اطمينان حاصل کنيد.

آمينو 6000
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي معروف و شناخته شده «ويدر» تهيه کرده و به بازار عرضه کرده است. کساني که به تمرين با وزنه علاقه داشته و در سطح گسترده اي نيز عضلات خود را با فشار تمرين درگير مي کنند، نياز به دريافت مداوم حجم زيادي از اسيدهاي آمينه در رژيم روزانه غذايي دارند که دريافت اين مقدار از طريق تغذيه معمولا براي اغلب ورزشکاران ناممکن بوده و همين امر نيز آنان را ناگزير از خوردن و مصرف مکمل هاي حاوي اسيد آمينه ها مي کند. آمينو 6000 علاوه بر داشتن انواع اسيد آمينه هاي ضروري و لازم براي رشد عضلاني ورزشکاران، در ترکيب خود مقادير زيادي از اسيد آمينه هاي شاخه اي را نيز داراست. اين مکمل به صورت کپسول و در بسته هاي 100 تايي به بازار عرضه مي شود که هر سروينگ از آن شامل 10 کپسول و شامل 6000 ميلي گرم از اسيد آمينه هاي ضروري و غير ضروري مي باشد.
طريقه مصرف: روزانه 2 وعده و هر وعده نيز 5 کپسول از اين مکمل را به همراه آب فراوان ميل کنيد. براي تاثير بيشتر اين مکمل مي توانيد آن را با معده خالي مصرف کنيد.

آمينوفول 2000
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «Twinlab» تهيه و به بازار عرضه کرده است. اين مکمل بنا به ادعاي کمپاني سازنده مکملي پرقدرت بوده و هر قرص از آن نيز حاوي 2000 ميلي گرم از اسيد آمينه هاي با کيفيت مي باشد. علاوه بر اسيد آمينه هاي ضروري و غير ضروري، در ترکيب اين مکمل مقادير زيادي از اسيد آمينه هاي شاخه اي و ال کارني تين نيز اضافه شده است.
اين مکمل به صورت قرص و در بسته هاي 150 تايي در بازار موجود است.
طريقه مصرف: هر روز 2 الي 4 وعده از اين مکمل را مصرف کرده و در هر وعده نيز 2 الي 4 قرص از آن را با آب فراوان ميل کنيد.

آمينوفول مايع
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «Twinlab» تهيه و به بازار عرضه کرده است. فرم مايع اين مکمل امکان و سرعت هضم و جذب آن را بالا برده و اثر بخشي آن را تقويت کرده است. در ترکيب اين مکمل نيز علاوه بر اسيد آمينه هاي ضروري و غير ضروري مقادير زيادي از اسيد آمينه هاي شاخه اي و ال کارنيتين نيز وجود دارد. در ترکيب اين مکمل علاوه بر موارد ياد شده مقادير زيادي نيز مواد معدني و پروتئين نيز افزوده شده است.
اين مکمل به صورت مايع و در بسته بندي هاي 0.5 و 1 ليتري تهيه و توليد مي شود. هر سروينگ از اين مکمل در حدود 45 ميلي ليتر توصيه شده است. کساني که از اين مکمل استفاده مي کنند بايد روزانه 45 ميلي ليتر از آن را ميل کنند. مصرف اين مکمل بلافاصله پس از تمرين بسيار ايده آل بوده و به دليل جذب سريعي که دارد در تسريع فرايند ريکاوري و در احياي ذخاير تهي شده انرژي در عضلات موثر واقع مي شود.

پودر BCAA 5000
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «Optimum» تهيه و به بازار عرضه کرده است. ترکيب اصلي اين مکمل را اسيد آمينه هاي شاخه اي (والين، لوسين و ايزولوسين) تشکيل مي دهند. اين سه اسيد آمينه در اصطلاح علمي به دليل ساختمان شيميايي خاصي که دارند اسيد آمينه شاخه اي ناميده مي شوند. تاثير اسيد آمينه هاي شاخه اي در تشديد رشد عضلاني و در جلوگيري از به تحليل رفتن عضلات بر همگان شناخته شده است. لازم به توضيح اينکه در مورد اسيد آمينه هاي شاخه اي مقاله مفصلي در اين سايت عرضه بود که براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به آن مقاله مراجعه کنيد.
اين مکمل به صورت پودر در بسته بندي هاي 300 گرمي توليد و به بازار عرضه مي شود.
طريقه مصرف: روزانه سه وعده و هر بار نيز 5 گرم از اين مکمل را به همراه آب و يا آب ميوه و يا ديگر نوشيدني هاي مجاز مخلوط کرده و ميل کنيد. مصرف اين مکمل مخصوصا براي وعده اي که بلافاصله پس از تمرين مي خوريد مناسب تر خواهد بود.

BCAA
اين مکمل را کمپاني مکمل سازي «Ultimate Nutrition» تهيه و به بازار عرضه کرده است. اهميت اسيد آمينه ها براي سلامت و براي رشد عضلاني بر کسي پوشيده نيست. اين ترکيبات در ساخته شدن 5000 نوع پروتئين و 1500 نوع آنزيم در بدن آدمي شرکتي فعال دارند. آمينو اسيد نه تنها در ساخته شدن آنزيم ها نقشي فعال بازي مي کنند بلکه در بهتر شدن خلق و خوي آدمي و در افزايش سطح توانايي هاي جسمي و رواني وي دخالت دارند.
پروتئين ها پس از شکسته شدن در دستگاه گوارش به اسيد آمينه ها تبديل شده و سپس دوباره در بدن با هم ترکيب شده و پروتئين ها و در نتيجه عضلات را مي سازند. شايد عمده تفاوت اسيد آمينه هاي شاخه اي با ديگر اسيد آمينه ها در اين باشد که اسيد آمينه هاي شاخه اي نه تنها در افزايش حجم عضلاني مفيد واقع مي شوند بلکه اين ترکيبات از تجزيه شدن پروتئين در عضلات و از به تحليل رفتن ماهيچه ها نيز به خوبي جلوگيري مي کنند.
اين مکمل به صورت کپسول هاي 500 ميلي گرمي و در بسته هاي 120 تايي به بازار عرضه شده است.
طريقه مصرف: روزانه 2 الي 3 وعده و در هر وعده نيز 2 الي 3 کپسول از اين مکمل را با مقادير زيادي آب ميل کنيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 235
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 243
بازدید ماه : 2188
بازدید کل : 642551
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل